Αθηνόραμα, 09/4/2013
Troika Club

ΓΡΑΦΕΙ: ΝΙΚΟΣ ΒΟΥΛΑΛΑΣ
Αδιαφορώντας για τα υποκριτικά όρια της σάτιρας, ο Τζίμης Πανούσης εκτονώνει το συλλογικό θυμό μέσα από δεκάδες ιδέες και αναφορές.
Μπαίνοντας στο «Troika Club» μπαίνεις και στο νόημα του σατιρικού concept: ζούμε υπό καθεστώς ελέγχου, γι’ αυτό στο τραπέζι θα σε οδηγήσει το προσωπικό που φοράει στολή αστυφύλακα. Σε μια οθόνη προβάλλονται με την ένδειξη «Wanted» πρόσωπα του πολιτικού, δημοσιογραφικού και καλλιτεχνικού κατεστημένου, τα οποία, σύμφωνα με τον Πανούση, προφανώς ευθύνονται για τη χειραγώγηση της πολιτικής και κοινωνικής μας συμπεριφοράς. Κάπως έτσι στρώνεται το έδαφος για το επόμενο δίωρο, κατά τη διάρκεια του οποίου ο πληθωρικός καλλιτέχνης, ζωηρός ακόμη και μετά την αφαίρεση του «τεράστιου κοραλόλιθου», θα γίνει ο αγωγός για να ξεσπάσει και να εκτονωθεί ο συλλογικός θυμός: μέσα από τα οργισμένα, χωρίς… μπιπ τραγούδια του, μέσα από το εναρκτήριο χορευτικό με δύο καλυμμένες με τσαντόρ κοπέλες να επιδίδονται σε αποκαλυπτικό pole dancing, μέσα από στιχάκια γραμμένα σε χαρτιά που βγαίνουν από το κολάν του, μέσα από βίντεο όπως ένα ψευδο-βίντατζ πορνό που θα μπορούσε να είχε σκηνοθετήσει ο Χάρμονι Κορίν ή η γυμνή πασαρέλα από τους τίτλους τέλους του «Πρετ α Πορτέ» του Ρόμπερτ Όλτμαν.
Δεκάδες αναφορές στην επικαιρότητα, εβραιο-ναζιστικά σύμβολα, πολιτικές αλλά και ανατομικές εμμονές, ελεύθερα συνειρμικοί μονόλογοι, το απόλυτο pop hit «Gangnam style» σε μείξη με τον ύμνο της Ν.Δ., ένας νάνος-alter ego του συνθέτουν το σατιρικό μωσαϊκό ενός καλλιτέχνη που έχει γραμμένη την «πολιτική ορθότητα» στα Scottie Pippen αθλητικά υποδήματά του.
Πέρα από τα τραγούδια, που καταλαμβάνουν ένα σημαντικό μέρος του προγράμματος, ο Πανούσης μονολογεί με αυτήν την απολαυστική ικανότητα παράθεσης λέξεων που έκανε must τις ραδιοφωνικές εκπομπές του, απογειώνει γνωστά αστεία (π.χ. το ψάξιμο στις τσάντες των γυναικών), σαρκάζει και αυτοσαρκάζεται. Μπορεί στο τέλος να μην είναι ευδιάκριτο με ποιον τα έβαλε και ποιανού το μέρος έχει πάρει. Ίσως γιατί έχει περάσει πάνω απ’ όλα σαν οδοστρωτήρας, ίσως γιατί τελικά ο στόχος του ήταν να μην επικεντρωθεί σε συγκεκριμένους στόχους, παρά να προσφέρει αυτό το γνώριμο, one of a kind μείγμα μουσικής και σάτιρας.
Πειραιώς 178, Ταύρος 2103413550-2.