Εφημερίδα Espresso, αρ. φυλ. 1.610, Δευτέρα 10 Απριλίου 2006, Σελ. 16-17
ΑΤΑΚΕΣ ΚΑΙ ΑΠΟΨΕΙΣ ΠΟΥ ΣΟΚΑΡΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΚΚΕΝΤΡΙΚΟ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΟΛΑ
Τα βιβλία-φωτιά του Τζίμη Πανούση
Τα ερωτήματα όχι μόνο είναι αγωνιώδη, πολλές φορές προκαλούν και ανατριχίλα. «Μπήκε ο σατανάς μέσα στο CD της Δέσποινας Βανδή»; Είναι η Τατιάνα Στεφανίδου η «ιέρεια της κατινιάς»; Έχει η Γιάννα Αγγελοπούλου «φάτσα σαν ελβετικό τυρί»; Είναι η Φάνη-Πάλλη-Χάλι υπουργός; Και το πιο δραματικό απ' όλα: «Το πνίγανε το κουνέλι -και μάλιστα μεταξύ τους- οι Τρεις Σωματοφύλακες»;
Του Θάνου Μακρογαμβράκη
Ποιος να απαντήσει και τι να πει! Ποιος θα βρει τις απαντήσεις στα αγωνιώδη ερωτήματα του Τζίμη Πανούση, έτσι όπως τα καταγράφει στα τελευταία δύο βιβλία του, με τίτλο «Πούστευε και Μη Ερεύνα» και «Μικροαστική καταστροφή». Στο μόνο ερώτημα που έχει βρει ο ίδιος την απάντηση, είναι για το θέμα των ναρκωτικών. Για τα οποία λέει: «Μην παίρνετε ναρκωτικά, δεν φτάνουν για όλους!» Αν μη τι άλλο, είναι απολαυστικός! Έστω κι αν μερικοί ξινίσουν...
«Ο λούτσος της Μενεγάκη»
Το «Πούστευε και Μη Ερεύνα» αλλά και η «Μικροαστική καταστροφή» είναι οι τίτλοι των δύο νέων βιβλίων του Τζίμη Πανούση που κυκλοφορούν από τις εκδόσεις «Opera». Ο καλλιτέχνης άλλη μια φορά προσπαθεί να δώσει απαντήσεις αλλά και λύσεις στις απορίες του που ταυτόχρονα γίνονται και απορίες χιλιάδων θαυμαστών του. Τα βάζει με τους καναλάρχες, καθώς και με τα τηλεοπτικά προγράμματα που καθημερινά παρουσιάζονται μέσα από τους δέκτες εκατομμυρίων τηλεθεατών. Άλλη μια φορά η τηλεοπτική γλώσσα γίνεται για τον Τζίμη Πανούση αντικείμενο σχολιασμού, καθώς, όπως λέει και στο βιβλίο του: «Η προστυχιά του υπονοουμένου βγάζει μια μικροαστίλα που εκπαιδεύει μελλοντικά θύματα αμερικάνικων βομβαρδισμών. Ο λούτσος της Μενεγάκη είναι το σήμα κατατεθέν του νεοελληνικού πολιτισμού. Οι κατσακαλάδικες τηλεοπτικές εκπομές μάς γαργαλάνε και μας απειλούνε ταυτόχρονα.. Νισάφι, σύντροφοι, ο τηλεοπτικός εμετός αβγοκόβεται με ραδιοφωνικά σχόλια και μας πνίγει...»
«Ο Γιωργάκης καθαρίστρια, ο Κωστάκης ηγέτης»
Στόχος σχολιασμού του Τζίμη Πανούση θα γίνουν και τα πολιτικά πρόσωπα της χώρας, καθώς και η υπόθεση της κάθαρσης που όλα τα κόμματα ανεξαιρέτως πολιτικής ταυτότητας εδώ και χρόνια προσπαθούν να φέρουν στην επιφάνεια. «Ταμπουρωμένος εδώ και πολλά χρόνια στο θεωρείο των γέρων του Μάπετ Σόου, παρακολουθώ με αηδία το χιλιοπαιγμένο σίριαλ της περιβόητης κάθαρσης, αυτήν την ατελείωτη πορεία του μαχαιριού που, από τότε που γεννήθηκα, απειλεί να φτάσει στο κόκαλο. Τα ίδια γελοία υποκείμενα όλων των χρωμάτων, με βαρύγδουπες δηλώσεις, καθησυχάζουν το χριστεπώνυμον πλήθος ότι θα μπει μια τάξη στην αποικία των αμερικανοφωνιάδων και θα λάμψει η αλήθεια, σαν το ταλέντο του Φώσκολου...» Ενώ θα κάνει αναφορά και στις πιο πετυχημένες αποκριάτικες της χρονιάς, οι οποίες είναι βγαλμένες μέσα απ' όλα τα πρόσωπα της πολιτικής μας ζωής και όχι μόνο: «Η πιο πετυχημένη μεταμφίεση της χρονιάς ήτανε, με μεγάλη διαφορά από τις υπόλοιπες, η μεταμφίεση του Γιωργάκη σε καθαρίστρια του συνεδρίου. Η γελοιότητα σ' όλο της το μεγαλείο... Ο Γιωργάκης καθαρίστρια, ο Κωστάκης ηγέτης, η Νατάσσα γιατρός, ο Γιακουμάτος υπουργός, ο Πρωτόπαππας σοσιαλιστής, ο Χριστόδουλος καθαρός, ο Παντελεήμονας άγιος, ο Ζακύνθου βρομόστομος, η Δικαιοσύνη αδέκαστη. ο Κούγιας οικογενειάρχης, ο Νταλάρας καλλιτέχνης, η Φάνη-Πάλη-Χαλι υπουργός, ο Σπηλιοτόπουλος Πόντιος Πιλάτος είναι μερικές από τις πιο πετυχημένες μεταμφιέσεις που απολαύσαμε στις φετινές απόκριες, αλλά στην ουσία είμαστε μια ζωή καρνάβαλος...»
Από Ψινάκη και Ρέμο μέχρι Βανδή και Πλούταρχο
Φυσικά και δεν παρέλειψε, ο Τζίμης Πανούσης, ν' ασχοληθεί και με τα πρόσωπα της showbiz, πρόσωπα που ανήκουν τόσο στο επιχειρηματικό στερέωμα, όπως για παράδειγμα με την Γιάννα Αγγελοπούλου-Δασκαλάκη. «Το λίφτινγκ του Ψινάκη μάλλον πέτυχε, αλλά ατύχησε της Γιάννας, που δεν μπόρεσε να παρουσιαστεί ως εκδότρια-καναλάρχης με φάτσα σαν ελβετικό τυρί» γράφει ο Τζίμης Πανούσης και συνεχίζει: «Μην παρασύρεστε από τους χρηματόδουλους stars που έχουν τους λόγους τους να επενδύσουν στη φιλανθρωπία για να εξευμενίσουν την εφορία και τη ζηλοφθονία του πλήθους. Ο Ρέμος και ο Σαν Ρέμος, περικυκλωμένοι από τις σουίτες των νεόπλουτων στην Αρένα, φτύνουν αίμα πνιγμένοι σε εκατόμβες γαριφάλων, γιατί είναι αχόρταγοι λεφτομανείς...» Μέσα από τα κείμενά του ο συγγραφέας αναφέρεται και στα νυχτερινά κέντρα διασκέδασης, τα γνωστά μπουζούκια, καθώς και στα τραγούδια μεγάλων καλλιτεχνών.
«Το περιτύλιγμα έχει εξαφανίσει την ουσία και το άμοιρο, το καημένο το κοινό αδημονεί και πληρώνει πανάκριβα για να δει και ν' απολαύσει τον καινούργιο γάντζο που κρεμιέται από το ταβάνι η Βανδή και το νέο κιτσάτο τοτέμ που ανοίγει σαν ταφόπλακα για να βγει ο Νότης. Θέλει να ξεχαστεί ο πελάτης, ν' αφήσει πίσω του τα καθημερινά βάσανα και να πιαστεί από τα αμφίβια τραγούδια του Φοίβου...»
«Γράψανε οι εφημερίδες οι κανονικές, οι κίτρινες, ότι μπήκε ο σατανάς στο σιντί της Δέσποινας Βανδή και την εκτόξευσε στην επιτυχία. Δουλειά δεν είχε ο διάλος, έγινε χορηγός στα βισσοτράγουδα. "Είμαι σατανισμένη" τραγουδάει η Δέσποινα στις Προφητείες, το δίσκο που της χάρισε τη μεγάλη επιτυχία. Είναι γεγονός αδιαμφισβήτητο ότι ο διάλος έχει πολλά ποδάρια, αλλά τα έχουνε αγκαζάρει όλα οι Πυξ-Λαξ. Το FBI των δισκογραφικών μυρίζει μεθάνιο. Πορδοτράγουδα του έρωτα και του αυτιστικού προβληματισμού. Μεγάλες επιτυχίες, από το καβαλημένο καλαμάκι του Κότσιρα μέχρι την κνίτικη αγάπη του Λαυρέντη. Αν είσαι κνίτης στον έρωτα, στα υπόλοιπα είσαι χρυσαυγίτης με βούλα... Πες μου τι ακούς να σου πως ποιος είσαι. Έχω να παρατηρήσω ότι το Χέβι Μέταλ είναι το απαραίτητο σκαλοπάτι που πρέπει να δρασκελίσεις για να μην σε αρπάξει μετά την εφηβεία ο Πλούταρχος από το αυτί και σε μαντρώσει στα σκυλάδικα των πολυεθνικών».
Ο Ζορό στο... «Fame Story»
Μεγάλη εντύπωση στον εκκεντρικό συγγραφέα έχει κάνει και το ριάλιτι του ΑΝΤ1 «Fame Story», αλλά όχι το φετινό, το προηγούμενο, με παρουσιάστρια την Τατιάνα Στεφανίδου, την οποία αποκάλεσε μάλιστα «ιέρεια της κατινιάς».
«Πώς θα καταφέρεις πάλι αύριο να στρώσεις τον απαίσιο ποπό σου για να απολαύσεις το κονσέρτο για κνώδαλα του fame story, με την ιέρεια της κατινιάς με τη στριγκιά φωνή να κακαρίζει σφαγμένη... και μάλιστα υπό τις παρούσες συνθήκες, που έδιωξε με ελαφράν την κοιλίαν την πρώην γκόμενα του Πανταζή, την αδίσταχτη ελληνοπούλα Νάνσυ; Η Νάνσυ έχει πάντα μόνο φίλους, σαν τη νικοτίνη, σαν τον καρκίνο, που είναι ένα σωσίβιο που σου πετάει ο χάρος για να γλιτώσεις από τον ξεπεσμό στην κοινωνία του τρόμου!» «Πεντακόσιες φορές βλέπεις το ίδιο έργο στην τηλεόραση και κάθε φορά σου φαίνεται και καλύτερο, γελάς με την καριά σου, ανακαλύπτεις νέες πτυχές του ταλέντου που ξεδιπλώνεται μπροστά σου, μέσα από την καθημερινή και επίμονη εργασία, στην πάλαι ποτέ ακμάζουσα βιομηχανία του κινηματογράφου. Τώρα τα πενιχρά εισιτήρια τα κόβουν στην κυριολεξία η Χρυσή Αυγή και το Εθνικό Μέτωπο, μπλοκάροντας ρατσιστικά το δήθεν αλβανόφιλο όμηρο που θα κατέβει από τον τσαμπουκά των ελληναράδων και τους αγανακτισμένους κοπρίτες». Σ' ένα άλλο σημείο του «Πούστευε και Μη Ερεύνα» ο Τζίμης Πανούσης γράφει: «Τελειώνοντας, θα ήθελα να αναφέρω έναν αριθμό λογαριασμού στην Εθνική Τράπεζα Αμπελοκήπων: 024 71 18 96 17. Στείλτε μου ό,τι έχετε ευχαρίστηση. Έχω απόλυτη ανάγκη την οικονομική σας συμπαράσταση, διότι όπως γνωρίζετε, οι εγχειρήσεις αλλαγής φύλου έχουνε γίνει πανάκριβες».
Στόχος του Τζίμη Πανούση γίνονται μέχρι και οι παιδικοί μας ήρωες, όπως οι Τρεις Σωματοφύλακες και ο Ζορρό, που τους δίνει μια άλλη διάσταση, τελείως διαφορετική από τη γνωστή «Οι Τρεις Σωματοφύλακες το πνίγανε το κουνέλι και μάλιστα αναμετάξυ των. Ο Ζορρό όταν έβγαζε τη μάσκα, φόραγε τα τακούνια της μάνας του και τραγούδαγε: 'Είμαι εγώ γυναίκα φίνα, ντερμπεντέρισσα'. Μην την ψάχνεις τη δουλειά, 'κίναιδοι και παλικάρια, γίναμε μαλλιά κουβάρια'. Γιοσάκη, θυμήσου, μια ζωή πιστοί σου».
«Μεταμορφωνόμαστε σε Χαρδαβέλλες»
Τι λέει όμως ο Πανούσης για τα άλλα τηλεοπτικά πρόσωπα;
Για την Αννίτα Πάνια: «Σε όλη τη ψώρα ο λόγος των αλόγων, ο ξύλινος, γίνεται ιστοσανίδα και ταξιδεύει στα δρώμενα τηλεοπτικά κανάλια πάνω στα σεντόνια της Αννίτας, της ξέκωλης με το χρυσό κουφέτο. Θα μας κουφάνουνε οι μέτριοι, οι ξεσαλωμένοι με τα τερτίπια τους».
Για τη Νανά Παλαιτσάκη: «Η Νανά Δούκα Παλαιτσάκη-Σγότζου παρακαλείται (ειρήσθω εν παράδω) ν' αφήσει ήσυχα τα όνειρά μου και να σταματήσει να εμφανίζεται μ' αυτό το λευκό αραχνοΰφαντο φόρεμα που το ανασηκώνει ξεδιάντροπα μπροστά μου, χωρίς βρακί. Χωρίς αιδώ, εδώ και τώρα, να πούμε τα πράγματα με το όνομά τους».
Για τον Αντρέα Μικρούτσικο: «Αν δεν γίνει επανάσταση μέσα στους επόμενους μήνες, δεν μας βλέπω καλά. Πόσο ν' αντέξει ο Ανδρέας Μικρούτσικος, ο άνθρωπός μας ο προωθημένος στις γραμμές του εχθρού; Κράτα Ανδρέα, για μια καινούργια Ρέα».
Ακόμη, στο βιβλίο του με τίτλο «Μικροαστική καταστροφή» ο Τζίμης Πανούσης μέσα σε λίγες λέξεις κάνει τη δική του καυστική διαπίστωση για τον τρόπο με τον οποίο εξελίσσεται το ανθρώπινο είδος. «Αργά αλλά σταθερά μεταμορφωνόμαστε σε Χαρδαβέλλες!Ασπρίζουνε τα μαλλιά μας και ο κώλος μας ανεβαίνει στο πρόσωπο!»
Αρχιεπίσκοπος: «Έχει το ψώνιο του star»
Και στα δύο νέα του βιβλία ο Τζίμης Πανούσης μιλά για όλους και για όλα, καθώς και για θέματα που απασχόλησαν όλο αυτό το χρονικό διάστημα τα ΜΜΕ. Θέματα που έγιναν πρωτοσέλιδα και κάλυψαν απίστευτα πολλές τηλεοπτικές ώες, παρμένα μέσα από σκάνδαλα που θα μείνουν για πάντα χαραγμένα μέσα στη μνήμη των τηλεθεατών. Μεγάλη αναφορά κάνει στον κλήρο, αλλά και στα βασικά πρόσωπα που τον απαρτίζουν, αφού για τον Τζίμη Πανούση η Εκκλησία της Ελλάδος απασχόλησε τον προηγούμενο χρόνο αρκετές φορές τα ΜΜΕ. Κάνει αναφορά στη σχέση του Αρχιεπίσκοπου με τον Βαβύλη, ενώ δεν ξεχνά να δώσει τις συμβουλές του στον κ. Χριστόδουλο: «Έχει το ψώνιο του star και περίβλεπτης γκλαμουριάς, και έτσι μοιραία δεν μπόρεσε να μας κοροϊδέψει για πολύ! Όταν παίζει κάθε μέρα πρώτη είδηση στα κανάλια... τότε οι μέρες σου μετράνε αντίστροφα. Το σταριλίκι έχει κανόνες απαράβατους. Εκεί που πας για διεθνή καριέρα δίπλα στη Μαντόνα, καταλήγεις ν' ανοίγεις πιτσαρία στο Κολωνάκι».