Εφημερίδα Espresso, Σάββατο 5/3/2005, Σελ. 14-15

Η σκληρή σάτιρα του Πανούση

ΑΝΑΨΕ ΦΩΤΙΕΣ

ΤΙ ΕΙΠΕ ΓΙΑ ΒΙΣΣΗ, ΡΕΜΟ, ΠΥΡΡΟ, ΝΤΑΛΑΡΑ

«Μπαμπά, ξέρεις τι λέει ένας κύριος με μούσι για σένα;» Το τηλέφωνο της κόρης του Πύρρου Δήμα στον πατέρα της ήταν, αν μη τι άλλο, συγκλονιστικό.

Των Σ. ΣΤΑΜΑΤΗ, Ν. ΚΩΤΣΟΥ

Η 10χρονη Ελένη λίγο πριν είχε δει στην τηλεόραση, ή καλύτερα είχε ακούσει τα λόγια του Τζίμη Πανούση για τον πατέρα της και τον Αντώνη Ρέμο: «Ο... Σαν Ρέμο ντύνεται Ζέτα και όταν βλέπει τον Ολυμπιονίκη μας Πύρρο Δήμα, γίνεται... πύραυλος» έλεγε από σκηνής ο εκκεντρικός καλλιτέχνης με σαφέστατα τα σεξουαλικά υπονοούμενα. «Τι εννοεί αυτός ο κύριος, μπαμπά;» ήταν η αμέσως επόμενη ερώτηση που δέχτηκε ο Ολυμπιονίκης από την κόρη του, έτσι όπως μας μετέφερε τη συνομιλία τους άνθρωπος από το επαγγελματικό περιβάλλον του.

Ο Πύρρος Δήμας δεν μπορούσε να πιστέψει σε αυτά που άκουγε, καθώς χθες το απόγευμα το τηλέφωνό του χτύπαγε συνεχώς! Φίλοι του έσπευδαν να τον ενημερώσουν τηλεφωνικά, καθώς ο ίδιος με τη σύζυγό του Αναστασία και άλλα στελέχη της ελληνικής άρσης βαρών βρίσκονται στην Κωνσταντινούπολη και παρίσταται στις εκλογές της παγκόσμιας ομοσπονδίας του αθλήματος. Τηλεφωνήματα δέχτηκε και ο Χρήστος Ιακώβου, ο οποίος με τη σειρά του ενημέρωσε τον Πύρρο, αλλά εκείνος του απάντησε πως είχε μιλήσει ήδη με την κόρη του και άλλους φίλους.

Η σύζυγος του Πύρρου μίλησε μαζί του και τον προέτρεψε να προβεί σε μηνύσεις κατά του Τζίμη Πανούση. Η αντίδραση του Δήμα ήταν άμεση. Πήρε το κινητό του τηλέφωνο και κάλεσε τον Αντώνη Ρέμο. Αφού τον ενημέρωσε, αποφάσισαν να προχωρήσουν από κοινού σε μηνύσεις. Έτσι κι έγινε. Ο Πύρρος Δήμας στη συνέχεια τηλεφώνησε στον δικηγόρο του και του έδωσε την εντολή να προχωρήσει σε μήνυση κατά του Πανούση. Η ελληνική αποστολή και μαζί ο Δήμας επιστρέφουν σήμερα στην Ελλάδα και αναμένεται να υπάρξει συνάντησή του με τον δικηγόρο του για τα περαιτέρω.

Τζίμης Πανούσης κατά πάντων

Ο Αντώνης Ρέμος και ο Πύρρος Δήμας δεν ήταν τα μόνα θύματα του Τζίμη Πανούση. Ο πληθωρικός και εκκεντρικός καλλιτέχνης προχθές το βράδυ είχε την πρεμιέρα των μουσικών παραστάσεων του με τίτλο « OLA SKATA », στο νυχτερινό κέντρο « Luna Dark » και από σκηνής θέλησε να βάλλει κατά πάντων.

Πριν ακόμη ξεκινήσει η πρεμιέρα του ανατρεπτικού καλλιτέχνη που πάντα σατιρίζει την επικαιρότητα με το δικό του καυστικό τρόπο, έκανε ένα δυναμικό come back , μόνο και μόνο με την αφίσα του, που αμέσως έγινε πρώτο θέμα στα ΜΜΕ. Μάλιστα ύστερα από μεγάλο διάστημα αποχής από τα νυχτερινά δρώμενα, είχε μαζέψει υλικό για... πολλές παραστάσεις.

Η « Espresso » παρέστη στην προχθεσινή πρεμιέρα του στο « Luna Dark » και στην παράσταση με τίτλο « OLA SKATA », παρόλο που για τον ίδιο τον Τζίμη Πανούση όλα ήταν... καλά! Άσχετα βέβαια με τις μηνύσεις... που ενδέχεται να γίνουν τις αμέσως επόμενες μέρες.

Στο πρώτο μέρος της παράστασης και πριν το διάλλειμα δεν θα μπορούσε να μην θίξει το πρώτο θέμα της επικαιρότητας που είναι ο πόλεμος των παπάδων και για πολύ λίγα δευτερόλεπτα πέρασε σχεδόν τρέχοντας από τη μια άκρη της σκηνής στην άλλη ντυμένος παπάς.

Όλοι οι φωτογράφοι κινητοποιήθηκαν, αλλά, επειδή ο ίδιος το είχε προβλέψει, φρόντισε να εμφανιστεί όσο χρειαζόταν προκειμένου να μην προλάβει ο φακός να τον αποθανατίσει.

Το πρόγραμμά του θύμιζε πολύ τηλεοπτική εκπομπή, αφού προβάλλονταν σε video διαφημίσεις εμπνευσμένες από τον ίδιο. Μερικές από αυτές ήταν και πολιτικού περιεχομένου με πολύ εύστοχο χιούμορ. Δεν έθιξε όμως μόνο τα θέματα που πολλοί αποκαλούν κωμικοτραγικά, αλλά έδειξε μεγάλη ευαισθησία προβάλλοντας μαγνητοσκοπημένες σκηνές από πολέμους, οι οποίες αντικατόπτριζαν την πραγματική δυστυχία και φτώχεια που προέρχονταν από τέτοιες καταστάσεις. Δεν ήταν λίγες οι εικόνες από πολύ σοβαρά τραυματισμένους ανθρώπους, ακόμα και από πτώματα. Εκείνα τα λεπτά ο Πανούσης σχολίαζε με ύφος σοβαρό τις σκηνές αυτές και παράλληλα ασκούσε δριμεία κριτική σε πολιτικά κυρίως πρόσωπα που ευθύνονται για τις συνέπειες αυτές.

Η κριτική του δεν θα μπορούσε φυσικά να μην επεκταθεί και στο χώρο της showbiz και στους ανθρώπους που την απαρτίζουν, οι οποίοι, σύμφωνα με τα λεγόμενά του, «θέλουν να κάνουν φιλανθρωπικές συναυλίες από πτώματα παιδιών». Αυτή τη φορά είχε ως κύριο στόχο τον Αντώνη Ρέμο, ο οποίος φέτος εμφανίζεται με τον... ακατανόμαστο -για τον ίδιο- Γιώργο Νταλάρα.

Πως θα μπορούσε άλλωστε να μην αναφερθεί σε αυτόν, με τον οποίο εδώ και πολλά χρόνια έχει δικαστικές διαμάχες, έστω και έμμεσα! Δεν ήταν λίγα τα γνωστά τραγούδια -παλιά και καινούργια- που ο Τζίμης Πανούσης ερμήνευε με τον δικό του τρόπο και με... δικά του λόγια. Για παράδειγμα, το κομμάτι της Άννας Βίσση «Χωρίς το μωρό μου» το είχε μετονομάσει σε «Χωρίς το μπουκάλι», το τραγούδι του Σάκη Ρουβά «Όλα καλά» το ερμήνευε ως «Όλα σκατά», ενώ στο κομμάτι της Δέσποινας Βανδή «Το κοριτσάκι σου» είχε αντικαταστήσει τα λόγια με ακόμα πιο τολμηρές λέξεις... αυστηρώς ακατάλληλες! Με πολύ χιούμορ είχε διασκευάσει το κομμάτι με το οποίο διαφήμιζε η Δέσποινα Βανδή την Coca - Cola « Come along now ».

Εκτός από τα... μεταλλαγμένα τραγούδια, ο καλλιτέχνης έπαιζε πολύ με το κοινό και με την ορχήστρα.

Κατέβαινε αρκετές φορές από τη σκηνή και κρατώντας σεξουαλικά αντικείμενα, συνομιλούσε με γυναίκες κυρίως, στις οποίες έλεγε να πιάσουν τα αντικείμενα αυτά απαντώντας ταυτόχρονα σε hot ερωτήσεις. Είναι αλήθεια επίσης, ότι πολλοί από το κοινό τον επευφημούσαν και εκείνος δεν παρέλειπε να απαντήσει με το γνωστό του γλαφυρό ύφος ακόμα και στους υποστηρικτές του.

Στο δεύτερο μέρος της παράστασης, ο Τζίμης Πανούσης βγήκε φορώντας ένα μακρύ μαύρο παλτό, πάνω στο οποίο είχε καρφιτσώσει κόκκινα και λευκά γαρίφαλα, είχε βάλει επίσης μια ξανθιά μακριά περούκα, ενώ κρατούσε μια κιθάρα με ένα τεράστιο κόκκινο σφυροδρέπανο επάνω. Μαζί του βγήκαν στη σκηνή και τα μέλη της ορχήστρας έχοντας τυλίξει στο σώμα τους μεγάλες ελληνικές σημαίες. Οι μουσικοί του ανατρεπτικού καλλιτέχνη ερμήνευσαν επίσης δυο-τρία κομμάτια, ενώ έκαναν και πολλά φωνητικά. Τα τραγούδια με τα οποία ξεκίνησε στο δεύτερο μέρος ήταν της Νάνας Μούσχουρη, αλλά και με δικούς του πάλι στίχους, προσπαθώντας βέβαια να μιμηθεί τη διεθνούς φήμης ερμηνεύτρια ακόμα και στη φωνή.

Το πρόγραμμα τελείωσε με το αυθεντικό κομμάτι του «Ζορμπά» του Μίκη Θεοδωράκη, με τον Τζίμη Πανούση να πιάνεται χέρι χέρι με τα μέλη της ορχήστρας κάνοντας όλοι ρυθμικά μια χαρακτηριστική χειρονομία που μόνο άντρες θα μπορούσαν να κάνουν, καθώς όλοι καταλάβαιναν τι ήθελε να πει.

Οι τολμηροί πίνακες του Τζίμη Πανούση

Μια πρώτη εικόνα, με το που μπαίνει κανείς στο νυκτερινό κέντρο της Ιεράς Οδού είναι η πολύ τολμηρή διακόσμηση, αφού επάνω στα τραπέζια, αντί για ανθοδοχεία, υπήρχαν χαρτιά υγείας, με ένα... τριαντάφυλλο στη μέση! Στους τοίχους επίσης, υπήρχαν κρεμασμένοι πίνακες που ο ίδιος είχε φιλοτεχνήσει με κεντρικό τους θέμα σκηνές... από «καυτές» ερωτικές πράξεις, αλλά και από γυμνές γυναίκες.

Όσο για το ντεκόρ της σκηνής, πρέπει να πούμε ότι δικαιολογούσε απόλυτα το υστερόγραφο της αφίσας του «...αφήστε όλα τα αιδοία να ανθίσουν», αφού υπήρχαν πίσω από την ορχήστρα δύο πορτοκαλιές γεμάτες καρπούς. Ο ίδιος όταν πρωτοβγήκε στην σκηνή χαιρέτισε τον κόσμο ντυμένος με το γνωστό μαύρο κολάν και μια μαύρη μπλούζα που έγραφε « Ola Skata ». Τέτοιες μπλούζες φορούσε όλο το προσωπικό του μαγαζιού και η ορχήστρα,. Μέσα στο μαγαζί επικρατούσε το μαύρο χρώμα, ενώ το πάλκο προεκτείνονταν και προς τη μεριά του κόσμου, σαν πασαρέλα.

Σε μια γωνιά του « Luna Dark » και πίσω από μια φωτισμένη βιτρίνα, υπήρχε ένας χώρος διαμορφωμένος έτσι ώστε να θυμίζει τουαλέτα, με μια γυναίκα-κούκλα μέσα, καθισμένη σε μια λεκάνη.

Η κούκλα φορούσε μόνο ένα μαύρο σακάκι που στην πλάτη έγραφε «Άλλος» γιατί έξω από το WC υποτίθεται ότι περίμενε ένας άντρας-κούκλα ντυμένος, αλλά με τα γεννητικά τους όργανα εκτός... παντελονιού.

 

ΜΕΤΑΞΟΠΟΥΛΟΣ: «ΔΕΝ ΣΟΚΑΡΕΙ»
Φώτης ΜεταξόπουλοςΑνάμεσα σε αυτούς που κάθονταν στα πρώτα τραπέζια ήταν ο Φώτης Μεταξόπουλος περιτριγυρισμένος από μεγάλη παρέα. Ο Φώτης Μεταξόπουλος μίλησε στην « Espresso » λίγο πριν κατέβει στα καμαρίνια για να τον συγχαρεί και είπε: «Νομίζω ότι άξιζε τον κόπο μετά από τόσο καιρό, γιατί αυτή η εμφάνιση που κάνει έχω την γνώμη ότι είναι από τις καλύτερες! Ο Τζίμης είναι αυθόρμητος, όπως πάντα, και είναι ο μόνος καλλιτέχνης που ότι κι αν πει δεν σοκάρει. Είναι μεγάλη υπόθεση αυτό, αφού υπάρχουν καλλιτέχνες, οι οποίοι με πολύ λιγότερα βγάζουν κάτι πρόστυχο. Ο Τζίμης όμως βγαίνει αληθινός, αυτά όλα τα λέει μέσα από την καρδιά του και τα πιστεύει. Άλλωστε γλεντάει με τα ίδια του τα λόγια και είναι από τους καλλιτέχνες που όταν γλεντάει τον εαυτό του, γλεντάει και τους άλλους».
Όσο για τους fans του μουσικού που προσπάθησαν να του αποσπάσουν ένα αυτόγραφο, το κατάφεραν σχεδόν όλοι, αλλά υπογεγραμμένο πάνω στο... χαρτί υγείας που είχαν πάνω στο τραπέζι τους.