ΤΑ ΝΕΑ, 24/12/1996
Με σήμα μια βέρα
Να αρχίσουμε με ευχάριστα νέα, παρακαλώ», είπε ο Τζίμης Πανούσης. «Σας έφερα μία ντομάτα» - δείχνει την ντομάτα, «σημάδι ότι άνοιξαν οι δρόμοι».
Με αυτή τη διαπίστωση και ανεβαίνοντας δεύτερος στο βήμα - ως σταρ, ξέρετε τώρα - ο Τζίμης Πανούσης δεν δίστασε χτες το μεσημέρι να αποκαλύψει τους βαθύτερους λόγους και τα κρυφά νοήματα που τον οδήγησαν στην έκδοση του «άλμπουν» («νι», για να μην το συγχέουμε με το «άλμπουμ») με τίτλο «Υγιεινή Διαστροφή» και σήμα τη βέρα. Η βέρα, είπε ο καλλιτέχνης, είναι το σύμβουλο της πιο διαστροφικής σχέσης, αυτής του ζευγαριού, γι’ αυτό και τη διάλεξε, είπε, να κοσμεί το εξώφυλλο. Από την άλλη πάντως, ομολόγησε, ενώπιον κοινού, πως βρίσκεται και αυτός στα χνάρια της Μαντόνα καθώς και εκείνη, προ καιρού αν θυμάστε, είχε κυκλοφορήσει ένα άλμπουμ, με τη διαφορά πως του Τζιμάκου μας είναι κάπως πιο πιπεράτο.
Στο ίδιο έργο, που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις «Opera», περιλαμβάνεται και γκάλοπ το οποίο αναδεικνύει τα χαρακτηριστικά του κοινού που τον παρακολουθεί στο «Μετρό». «Πανεπιστημιακής μορφώσεως το μεγαλύτερο μέρος του», σημειώνει με στόμφο ο καλλιτέχνης μας.
Δεν παρέλειψε, εξάλλου, ο συνεπής δημιουργός να ερμηνεύσει και την κίνησή του να κυκλοφορήσει το βιβλίο ως πακέτο με cd «Ο Τζιμάκος και οι Μουσικές Ταξιαρχίες» - συλλεκτικό κομμάτι μια εποχή. «Να το δείτε ως εξής» - είπε χαρακτηριστικά - «ότι το βιβλίο είναι ένθετο στο cd και δράττομαι της ευκαιρίας να πω πως έχω δύο χρόνια να κυκλοφορήσω δίσκο, διότι αισθάνομαι ότι έχει ξεφτιλιστεί το προϊόν ως ένθετο εδώ κι εκεί».
Γυρνώντας στα αγροτικά, ο κ. Πανούσης παρατήρησε σχέση ανάλογη μεταξύ της τιμής του βιβλίου και της ντομάτας, ενώ έκανε και την αποκάλυψη πως «βρέθηκε αυτός που έβαζε πέτρες στους δρόμους. Ο Τζουμάκας ήταν. Γιατί δεν του πήγαινε να ήταν μόνο απ' τη μια πλευρά». Διευκρίνισε δε πως επρόκειτο για αστείο προς αποφυγήν παρεξηγήσεων.
Η «Υγιεινή Διαστροφή», το οποίο, εκτός των άλλων, είναι και «ξυστό» βιβλίο, περιέχει και στίχους τραγουδιών του Τζίμη Πανούση σε εικονογράφηση Λυδίας Βενιέρη. Αυθεντικά κολάζ, δέκα συνεντεύξεις και ένα εξομολογητικό οπισθόφυλλο, όπου ο Τζίμης Πανούσης αποκαλύπτει ποιος πραγματικά είναι.